Ascultă acest articol


„Avem din nou o poveste de film, serial, animație etc de o calitate impecabilă.”

Gen: Kombat

Lansare: 14.09.2023

Studio: NetherRealm Studios, Shiver Entertainment, QLOC, Saber Interactive Inc.

Distribuitor: Warner Bros. Interactive Entertainment

Platforme: PC (Steam, Epic Games), PlayStation 5, Xbox Series X, Nintendo Switch

Clasificare: 18+

Sinopsis:

Luptă într-o poveste nouă, cu personajele tale preferate din Mortal Kombat, așa cum nu le-ai mai văzut niciodată.

O POVESTE CAPTIVANTĂ

Alege dintr-o listă unică de parteneri de luptă Kameo pentru a te ajuta în luptă.

Noi Kameo Fighters

Personajele familiare revin cu istorii noi, întrepătrunse, interacționând în moduri cu totul noi.

ORIGINI REIMAGINATE

Descoperă un nou început, așa cum a fost creat de Keeper of Time și protectorul Earthrealm, Fire God Liu Kang.

UN NOU UNIVERS

It’s In Our Blood!

Descoperă Mortal Kombat 1, cea mai nouă versiune a francizei emblematice. Experimentează brutalitatea caracteristică, bătăliile și personajele preferate de fani așa cum nu le-ai mai văzut niciodată! În această ultima versiune, veți asista la debutul noilor Kameo Fighters. Jucătorii pot invocă personaje din această lista unică de luptători pentru a te ajută în lupta. Cu un gameplay reînnoit, MK1 este jocul perfect pentru jucătorii care caută acțiune palpitantă alături de o poveste cinematografică.

Recenzie:

După semi succesul pe care l-a avut Mortal Kombat 11, zic semi pentru că au fost câteva voci în lumea gaming, mai exact în lumea jocurilor de tip „fighting games”, care nu prea au fost de acord cu multe din schimbările aduse jocului, Mortal Kombat 12 era următorul candidat pe lista „Poate ăsta o să fie THE ONE”. Şi MK12 nu a mai venit niciodată. În schimb am primit Mortal Kombat 1, care după evenimentele din 11 a decis să dea un restart în interiorul universului schimbând în mare parte tot ce ştim despre unele dintre personaje dar şi adăugând lucruri noi, îmbunătățind altele dar toate astea cu un preţ. MK1 pentru mine este o sabie cu două tăișuri care nu era tocmai gata de luptă şi în continuare, voi argumenta.

Modul Story 10/10

Singurul lucru negativ pe care îl am despre modul Story este că între cinematic şi cinematic trebuie să mă joc. Avem din nou o poveste de film, serial, animație etc de o calitate impecabilă. Umor, actiune, violenţă, personaje, tot ce vrei şi mai mult. În acest nou univers, în care totul s-a schimbat, lucrurile stau altfel. Turneul între Earthrealm şi Outworld este doar ceva care se ţine ca o formalitate, reprezentând pacea între lumi şi nu există urme de violenţă, însă un complot periculos, o ALIANŢĂ MORTALĂ să o numim cumva, fierbe în adâncul tărâmului Outworld si pune la cale ARMAGHEDONUL. După ce Liu Kang şi aleșii apără Earthrealm se întorc din turneu să descoperă că cineva, un personaj, care este evident pentru cei ce cunosc seria, pune la cale lucruri nefaste şi trebuie oprit.

Umor, actiune, violenţă, personaje, tot ce vrei şi mai mult

Nu vreau să intru în multe detalii legate de poveste pentru că este cel mai bun lucru pe care Mortal Kombat îl face de la 9 încoace. Este ceva ce trebuie văzut şi jucat pentru a aprecia atenţia la detalii pusă în tot ce se întâmplă în jur, legăturile dintre personaje, dialogurile şi evident luptele, care sunt mai interesante în filmuleţ decât când trebuie să le joci tu. Toată partea asta pot să compar cu un „B Movie” de acţiune cu un buget prea mare combinat cu Vrăjitorul Din Oz care are toată esenţa filmelor Marvel Avengers Infinity War şi Endgame dar care este 100% Mortal Kombat. Nu este greu de imaginat şi cam asta se întâmplă timp de 6 ore şi ceva. Oricât de ridicolă ar suna comparaţia pe care am făcut-o legată de acest titlu, acesta este punctul forte pe care îl are în stadiul în care este Mortal Kombat 1 acum. Faptul că mai multe personaje precum Baraka sau Li Mei, care este nouă pe scenă, au primit mai mult timp pe ecran, au făcut experienţa întreagă să fie mult mai bine echilibrată decât în celelalte jocuri. Cam tuturor li se spune povestea suficient de clar şi concis, fie în dialog fie in-game cât să înţelegem cine sunt şi de ce sunt acolo şi la sfârşit să ţinem sau nu cu ei.

Arată din ce în ce mai bine

Atenţia la detalii, cum am zis mai sus, este peste tot. În poveste pe partea lumii create. Cum au fost luate concepte pe care le-am văzut de atâtea ori în filmele cu Mortal Kombat sau în alte jocuri din serie şi au fost perfecţionate. Acest reboot le-a dat oportunitatea celor de la studio să creeze un nou standard presupun. Outworld arată unic fără să piardă acel vibe Asiatic cu care ne-am obişnuit, ceva thailandez, ceva indonezian etc. Este o lume colorată dar care este şi plină de oroare dacă pătrunzi mai adânc.

Personajele, majoritatea, au primit şi ele un make-over. Schimbările aduse lor duc spre probabil cea mai bună formă de până acum de digitalizare unde se pierde efectul acela „Uncanny Valley” pentru că deşi arăta adevărat, nu ești tu ca spectator în conflict cu faptul că sunt personaje digitale. Expresiile faciale sunt foarte bune şi nu au privirea aia moartă cu care se confruntă majoritatea jocurilor şi filmelor care fac mo-capping şi toate cele. Iar pe lângă asta, texturile, hainele şi tot ce ţine de mişcări atât ale feţei cât şi a corpului sunt perfect fluide. Că pe alocuri jocul actoricesc este „B Movie – I am acting” este altceva.

Stagiile (arenele), cred că sunt cele mai bune de până acum. Pline de viaţă, multe pline de culoare şi diverse în locații sunt cele mai detaliate de până acum. Felul în care sunt integrate în story este şi el unul de apreciat însă când vine vorba de unde mă lupt?, fie că ai unul preferat fie că încerci cu random cu siguranţă te va duce undeva unde să nu zici că ori e prea întunecat ori e prea simplu sau că e doar o copie la stagiul X din Mortal Kombat nu-știu-care.

Fără Techno

Pe partea sonoră Mortal Kombat este unul din acele jocuri cunoscute pentru melodia aia techno foarte catchy, care de fiecare dată când este menţionată cineva o să vrea să o asculte. Nu cred că este cazul aici să fie vreo melodie memorabilă însă la sfârşit au o piesă hip-hop ok. Muzica din joc în schimb este bună, nimic ce să iasă în evidenţă dar ambiental vorbind este peste tot şi doar complementează stagiile şi luptele. Sunetul este perfect când vine vorba de lovituri şi maţe fiind foarte clar şi în glorios HD când pocneşte un craniu, un femur un ceva sau când sare sânge, se împrăştie sau cade un intestin pe jos.

Unde începe să fie foarte dubios sunetul este pe partea jocului actoricesc de voce. Dacă expresiile fetei sunt la un alt nivel, vocea este la toate nivele. De la un voice acting extrem de banal, cu Madam Bo, la Nitara care este interpretată de Megan Fox și zici că nu a jucat în ceva în viaţa ei, la Bi-Han a cărui voce groasă şi livrare de dialog este de personaj negativ într-un film cu Van Damme, evantaiul acesta de diferențe iese în evidenţă. Clar cel din spatele lui Liu Kang menţine un echilibru, vrăjitorul cel rău pe care nu îl numim este una din cele mai bune interpretări pe care le-am auzit într-un joc, dar şi alţi vrăjitori malefici au acest „patos” când vine vorba de actorie vocală. Sunt răi, sunt personaje negative dar o fac din plin. Este ceva ce se simte rotund. Exagerat? Poate. Dar nu suntem în The Dark Knight a lui Nolan în care Heath Ledger a făcut mega rol, suntem în Mortal Kombat unde unele lucruri în ciuda schimbării destinelor tuturor, vor rămâne, inevitabil la fel.

Sistemul Kameo

Mortal Kombat 1 introduce sistemul Kameo unde îți poţi alege un alt personaje care să te ajute în luptă. Aceste personaje sunt separate de cele din roster-ul principal şi unele sunt în spatele unui DLC de lansare. Sistemul de kameo dă jucătorilor oportunitatea să gândească noi strategii în luptă acum că bara aceea de super s-a simplificat şi să funcţioneze ca şi complement unui personaje căruia îi lipsesc anumite lovituri sau care poate în cazuri speciale ar avea nevoie de o teleportare dintr-o parte în alta a stagiului. Funcționează ca un fel de sinergie a personajelor pentru a acoperii toate golurile posibile. Aceste personaje Kameo nu se pot alege decât ca atare cum am menţionat şi cam toate au în jur de 3 lovituri diferite când ceri asistență însă bara lor este limitată aşa că nu merge să îi scoţi când vrei. Şi nu, nu sunt pe sistem de TAG ci doar asistență.

Adevăratele Fatalităţi ale jocului

Ziceam că este o sabie cu două tăişuri din cauză că, deşi am menţionat lucruri pozitive până acum, fiecare din ele probabil are o parte negativă. Şi o să încep cu banii. Nu este important să ai toate costumele sau să prinzi toate ofertele care apar însă deja de la bun început ai un currency care se cumpără cu bani şi altul care se obţine în joc. DLC-ul plătit este exclusiv cu bani nici măcar cu Dragon Crystals care sunt banii din joc pe care îi cumperi cu bani reali. Şi aici întâmpinăm prima problemă care pe mine m-a deranjat, toți cei care au cumpărat jocul fără să facă pre-order au un jucător blocat care acum trebuie cumpărat. Dacă ne uităm că doar ce s-a lansat, sunt deja 3 pachete pe care trebuie să dăm bani daca vrem jocul „complet” la momentul actual, cel cu Kameo-urile blocate, cel cu personajul blocat şi primul Kombat Pack care încă nu s-a lansat în joc. Avem Kameo la 19 dolari plus Personajul costă 8 dolari şi Kombat pack-ul 40. Deci jocul este proaspăt lansat şi mai trebuie să îl plăteşti din nou doar pentru conținutul la care nu ai acces.

Să zicem că nu te interesează acest lucru, că ai doar jocul de bază şi vrei să joci. Tutorialul este fantastic. Este unul din cele mai bune care au existat până acum. Te învaţă tot de la Dumnezeul nostru Liu Kang până la evenimentele din prezent în MK1. Te ajută pe toate părţile să înveţi comb-uri, când să loveşti sau când să faci punish. Dar totuşi, în joc unele lucruri par să nu meargă. Kameo-urile nu ies tot timpul când apeşi pe buton, cadrele pentru apucături câteodată lipsesc, deci efectiv faci mișcarea de apucare în gol şi per total experiența pare să nu fie suficient de șlefuită şi se simte aspră într-un joc cu un sistem de luptă neiertător la greșeli. Combo-uri noi fac jocul mai complex sau cel puţin nou chiar şi pentru cunoscători plus adăugarea Kameo-urilor ca încă ceva ce să ai în vedere iar faptul că aceste lucruri nu sunt optimizate pe partea de luptă, este un păcat.

Cu ce se mai laudă Mortal Kombat 1

Turnurile s-au întors spre bucuria celor noi inițiați dar şi pentru cei mai hardcore jucători. E distractiv să poți oricând să joci un turn să îl termini sau nu şi să îţi vezi de treabă în continuare. De aceea este un mod care există de mult timp în joc şi este unul din cele mai îndrăgite. Online-ul, spre bine sau spre rău a rămas la fel ca în 11. Nu cred că s-a schimbat nimic şi probabil asta este şi cea mai mare problemă. Nu s-a adăugat nimic extra timpului de aşteptare şi nu s-a modificat nimic pe partea de lobby-uri private şi ce probleme am întâmpinat în trecut.

Invasion, care înainte era modul acela de Konquest este ambiţios însă nu convinge. Deblochezi foarte multe elemente cosmetice şi pare distractiv la prima vedere dar tinde a devenii repetitiv şi plictisitor destul de repede şi farmecul dispare imediat. Este bine că există, e ceva extra, dar cred că trebuia mai multă atenţie.

Lovitura de graţie

Pentru un story atât de bun şi distractiv restul jocului nu reușește să inoveze atât de mult pe partea de gameplay. Pentru un joc vizual atât de bun, pe tot ce ţine partea de grafică, tot gameplay-ul, care este adus, modernizat, cumva în anul Domnului Liu Kang 2023, nu este suficient să zici că schimbarea a fost una WOW. MK1 este noul standard, da, şi toată lumea o să treacă probabil de la 11 la 1 dar asta nu înseamnă prea mult în ceea ce priveşte faptul că jocul mai are nevoie de atenţie. Mai are nevoie de câteva schimbări şi are nevoie de un roster mai mare sau cel puţin, să poţi juca cu toate personajele fără să existe o categorie separată de Kameo. Kameo trebuia să fie un sistem, nu un roster separat la care să nu ai acces. Ok, nu vrei să fie TAG, dar măcar lasă-mă să joc cu Jax, Kano sau Sony nu doar să îi văd pentru o fracţiune de secundă dacă apăs pe R1.

Mortal Kombat 1 este disponibil pe PC (Steam, Epic Games), PlayStation 5, Xbox Series X, Nintendo Switch din 14 septembrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.